TunneÄly
Summit
14.2.2024, Helsinki live / stream
Tunneäly ja Asiakaskokemus
Adeptus järjesti TunneÄly Summitin nyt kuudetta kertaa. Tunnelma oli taas mahtava ja osallistujat saivat paljon kotiin vietävää.
Viime kädessä Tunneäly Summitin taustalla on yksinkertainen ja tehokas idea. Jos keskitymme vain koviin asioihin, unohdamme ihmisen. Jos keskitymme vain pehmeisiin asioihin, unohdamme liiketoiminnan.
Tapahtuman tallenteen katseluoikeus on tilattavissa verkkokaupastamme.
Asiakaskokemus on tunnetta, joten sen johtaminen vaatii tunteiden vaikutuksen ymmärtämistä ja hahmottamista, eli tunneälyä.
Tapahtuman tallenteen katseluoikeus on tilattavissa verkkokaupastamme.
-
Perttu Pölönen ja Mikko Parikka avasivat tilaisuuden
-
Osallistujat toivotettiin tervetulleiksi tapahtumaan. Tässä Mikael Parikka toivottaa uuden asiakkaan tervetulleeksi.
-
Mikko Parikka ja Christian Öller Adeptukselta, Jarkko Laaksonen Stremialta ja Perttu Pölönen keskustelivat odotuksista ennen varsinaisen tapahtuman alkua.
-
Haaga-Helian opiskelijat avustivat mm. nimikorttien jakelussa.
-
Videotuotannosta vastasi taas Stremia Oy
-
Juontajana tuttuun tyyliin Perttu Pölönen
-
Aamiainen osallistujille
-
Samppa Lajunen kertoi siitä, kun visiona on paras hotellikokemus pohjoismaissa.
The Hotel Maria tarina siitä, miten visio rakentui todellisuudeksi ja Suomeen syntyi hotelli missä tarjolla on maailmanluokan asiakaskokemus. -
Marianna Ahola ja Pavel Maksimenko, työeläkeyhtiö Elosta juttelivat Tunteen vaikutuksesta voittavaan asiaskokemukseen.
-
Tämän vuoden haastattelijoina toimivat Petri Karjalainen ja Milla Ranta.
-
Tauolla verkostoiduttiin
-
Panelissa, jonka puhetta johti Perttu Pölönen, keskusteltiin käytännön tavoista kehittää asiakaskokemusta.
Sampsa Savolainen, Mediateko
Jenny Heinänen, Ropo Capital
Niko Tarjasalo, Line Carrier
Teija Sääksmäki, E.Ahlström Oy
Janne Pöyhönen, LM Someco
Minna Mansikkamäki, DNA Oyj -
Susa Nikula puhui mm. lupauksista. Vahva sana tuo lupaus.
Pitää siirtyä MEIDÄN lupauksista kunkin omin, MINUN lupauksiin. Silloin ne sitouttavat ja velvoittavat.
Johtajan lupaukset, mutta myös meidän jokaisen lupaukset.
Asiakaslupaukset ➡️ Asiakaskokemus
Johtamislupaukset ➡️ Työntekijäkokemus
Työntekijälupaukset ➡️ Johtamiskokemus ja työntekijäkokemus.
Lupauksista tavoitteet ja kokemuksista tulos. -
Yleisö nauttii
-
Salla Seppä kiteytti loppupuheenvuorossaan päivän teemat mainiosti: Asiakaskokemus muodostuu niistä hetkistä, jotka asiakas muistaa. Ja ihmiset muistavat parhaiten ne hetket, jotka on aiheuttaneet tunteita. Ihan samoin toimii työntekijäkokemus tai johtamiskokemus. Tai vaikkapa työtoveruuskokemus. Emme muista sanoja monestakaan kohtaamisesta, mutta muistamme tunteen tai tunnejäljen, jota se on jättänyt. Kaikki (liike)toiminta on H2H (human to human). Pöydän toisella puolella ei ole firma, vaan siellä on Irma tai Taneli tai joku muu ihminen.
-
Kiitos kaikille osallistujille. Te sen tunnelman luotte!
Toivottavat Mikko ja Perttu
-
Suurkiitokset kukkien kera myös kaikille puhujille ja panelisteille.
-
Tervetuloa taas ensi vuonna, kun teemana on Tunneäly ja Johtajuus
Tunneäly Summitissa kuultiin taas inspiroivia puheenvuoroja Tunneälyn asiantuntijoilta: Miksi Tunneäly ja tulokset kulkevat käsi kädessä? Miksi emme ole aiemmin heränneet Tunneälyn tärkeyteen?
Yhteistyökumppaneitamme
Näkyvyyskumppani
Videotuotanto
Mekin olimme mukana
8:00
OVET AUKEAVAT
Live tapahtuman ovet aukeavat ja tarjolla on aamukahvit ja pientä aamupalaa.
8:30
Lähetys alkaa
Suora online lähetys alkaa. Luvassa mielenkiintoisia haastatteluja liike-elämän edustajista eri yrityksistä ja toimialoilta.
9:00
virallinen avaus
Mikko Parikka, tilaisuuden puheenjohtajana toimiva Perttu Pölönen avaavat tapahtuman kulkua sekä mm. miten Tunneäly ja Asiakaskokemus liittyvät toisiinsa.
9:10
KEYNOTE
Samppa Lajunen, Samla Capital
Visiona paras hotellikokemus pohjoismaissa.
The Hotel Maria tarina siitä, miten visio rakentui todellisuudeksi ja Suomeen syntyi hotelli missä tarjolla on maailmanluokan asiakaskokemus.
9:45
KEYNOTE
Marianna Ahola, Director, Customer Experience and Marketing, Työeläkeyhtiö Elo
Pavel Maksimenko, Director, Työeläkeyhtiö Elo
Tunteen vaikutus voittavaan asiakaskokemukseen.
10:15
Tauko
Live-yleisön verkostoitumistauko. Nautitaan tarjoiluista ja inspiroidutaan mahtavassa seurassa.
Online-yleisölle suoralähetys tapahtumasta jatkuu taukoamatta. Tauon aikana 10.15 - 10.30 on mahdollisuus seurata suoraa lähetystä Chat Cornerista, jossa asiantuntijat vastaavat Online-osallistujien kysymyksiin. Lisäksi tulee suoria haastatteluja mielenkiintoisista ihmisistä ja aiheista. Liikkuva kamera ei pysähdy!
10:15 - 10.30
CHAT CORNER
UUTTA! Online-yleisölle suoralähetys tapahtumasta jatkuu taukoamatta. Tauon aikana asiantuntijat vastailevat Online-vieraiden lähettämiin kysymyksiin suorassa lähetyksessä.
10:45
Paneelikeskustelu
Liike-elämän asiatuntijaraati keskustelee Pertun johdolla Asiakaskokemuksen merkityksestä tämän päivän maailmassa. Panelistit ovat kokemusasiantuntijoita ja he tuovat esille omia näkemyksiä sekä aitoja työelämän kokemuksia edustamistaan yrityksistä.
11:40
KEYNOTE
Susa Nikula, Chief People & Culture Officer, LähiTapiola
Tunteella Tulosta?
Piileekö yrityksen menestyksen salaisuus tunneälyn voimassa? Tehdäänkö tunteella tulosta?
- asiakaskokemus,
- henkilöstökokemus ja
- johtamiskokemus.
12:15
KEYNOTE
Salla Seppä, Chief Customer Experience Officer, Nordic Business Forum
Kun tavoitteet asiakaskokemuksen osalta ovat erittäin korkealla.
Toimialasta ja organisaatiosta riippumatta tunneälyllä ja ihmisten välisillä kohtaamisilla on todella merkittävä rooli siinä, millaiseksi asiakkaan kokemus lopulta muodostuu.
Miten luodaan asiakaskokemusta, josta jää lähtemätön jälki niin asiakkaisiin kuin tiimiläisiinkin? Miten rakennetaan tiimejä, jotka osaavat toimia tunneälykkäästi erilaisissa kohtaamisissa? Miksi tunnekokemukseen kannattaa panostaa asiakaskokemuksen kehittämisessä? Millaisia tuloksia saadaan, kun tunnekokemukseen panostetaan ja saadaan ihmiset innostettua toimimaan yhdessä ikimuistoisen asiakaskokemuksen eteen?
Mm. näitä teemoja palkittu asiakaskokemusammattilainen, Nordic Business Forumin Chief Customer Experience Officer Salla Seppä käsittelee omassa puheenvuorossaan.
12:50
Päätöskeskustelu
Päivän yhteenveto Perttu Pölönen ja Mikko Parikka.
13:00
Lopetus
Tilaisuus päättyy.
Vuoden 2024 tapahtumasta sanottua
Sain osallistua DNA Oyj joukkueessa hienoon Tunneäly Summit 2024:en tänään Hilton Helsinki Strand hotellissa! Mielenkiintoisia esityksiä mm Samppa Lajunen luksushotelli Marian luomisesta sekä LähiTapiolan Susa Nikula Tunteella Tulosta -tyyppiseen inhimilliseen johtamiseen liittyen. Kiitos Adeptus ja erityisesti Mikko Parikka sekä Perttu Pölönen inspiroivasta päivästä!
Pekka Kelonurmi
Ratkaisumyyntiakatemian Rehtori & Team Leader
Huikea Adeptus TunneÄly Summit 2024 takana! Päivä sisälsi paljon inspiroivia sekä uusia ajatuksia herättäviä puheenvuoroja. Kiitos puhujille, muille kanssaosallistujille ja Mikko Parikkalle
Jenni Riskilä
Account and Product Manager / Insurance broker at Howden
Vihdoin pääsen jakamaan fiiliksiäni/ajatuksiani tapahtumasta, olipas mielenkiintoinen ja antoisa Ystävänpäivä, mikä huipentui vielä päivän rientojen päätteeksi virkistävään avantoon 🌊 .
💎 Asiakastyytyväisyys = Asiakkaan tunnekokemus ❤️ .
❣ Asiakkaan tunnekokemukseen vaikuttaa työntekijän tunnekokemus joka muodostuu työtyytyväisyydestä.
💙 Työtyytyväisyyteen vaikuttaa johtamislupaus, josta pidetään kiinni ja se näkyy päivittäisessä toiminnassa. Kiitos Susa Nikula 🌟
Kiitos Mikko Parikka järjestelyistä, upeita inspiroivia esityksiä ja sain myös vahvistusta siihen että olemme Secure Cloudilla oikealla tiellä.
Kiitos Salla Seppä energisestä esityksestä ja rakastuin sloganiin " Surpassing ordinary starndards" 🦄 . Näin teemme!
Ja mitä asiakaskokemukseen tulee, niin erityiskiitos Mikon pojalle Mikael Parikka joka otti ensikertalaisen ihanasti vastaan heti kun saavuin paikalle ja ihmettelin mihin suuntaan suunnistaisi.... 💖
Katri Niemi
Passionate for Cybersecurity solution sales and serving organizations on their journey to Cloud
Tunneäly Summit 2024 voimaannutti ja antoi inspiraatiota tänään niin rutkasti, ettei kotiinpaluujunan myöhästyminenkään juuri haittaa.
Salla Seppä kiteytti loppupuheenvuorossaan päivän teemat mainiosti: Asiakaskokemus muodostuu niistä hetkistä, jotka asiakas muistaa. Ja ihmiset muistavat parhaiten ne hetket, jotka on aiheuttaneet tunteita. Ihan samoin toimii työntekijäkokemus tai johtamiskokemus. Tai vaikkapa työtoveruuskokemus. Emme muista sanoja monestakaan kohtaamisesta, mutta muistamme tunteen tai tunnejäljen, jota se on jättänyt. Kaikki (liike)toiminta on H2H (human to human). Pöydän toisella puolella ei ole firma, vaan siellä on Irma tai Taneli tai joku muu ihminen.
Kiitos Adeptus kohtaamisien mahdollistamisesta ja elämänmakuisista tarinoista kaikkine esiintyjineen.
Merja Galler
HR Professional | Employee Experience & Culture Designer | Project Culture Developer | Project Manager | Trainer & Coach